GoPro Forums banner

Ik wil meningen – Is GoPro in 2025 nog steeds de moeite waard?

1.3K views 11 replies 9 participants last post by  Not a fan  
#1 ·
Hallo allemaal,

Ik heb erover nagedacht om deze maand een GoPro te kopen. Omdat smartphones tegenwoordig waanzinnig goede camera's hebben, vraag ik me af of het nog wel de moeite waard is om in een GoPro te investeren. Ik ben niet van de extreme actiesporten, maar ik hou wel van wandelen, fietsen en reisvlogging-achtige dingen.

Ik had de Hero12 of zelfs een gebruikte Hero11 op het oog om wat geld te besparen. Maar toen dacht ik, is het overdreven voor iemand die gewoon stabiele beelden, coole time-lapses en misschien een beetje onderwateropnamen wil? En hoe zit het met de batterijduur tegenwoordig - beter dan vroeger?

Ik wil hier graag van echte gebruikers horen. Wat denken jullie?
Als je in 2025 weer een GoPro zou moeten kopen, zou je er dan nog steeds voor gaan of naar een alternatief zoeken?

Dank je wel.:)

#2 ·
Ik bezit gopros hero 10 en later. Ik zal ze benoemen om de beste camera te krijgen.

DJI Osmo Action 4

Insta360 Ace pro of Ace pro 2

laatste gopro. Ik krijg een Hero 11 black of Hero 13 black, GPS niet belangrijk dan Hero 12

IMH

#5 ·
Welkom op het forum, ja, goede mobiele telefoons maken goede clips, maar ze zijn niet zo goed monteerbaar als action cams.

Ciao Rob
dat is wat me doet aarzelen bij het landschapsarchitectuur van mijn Insta360 X5, lijkt op een behuizing van een smartphone

#7 ·
Hey iedereen,

Ik heb erover nagedacht om deze maand een GoPro te kopen. Omdat smartphones tegenwoordig waanzinnig goede camera's hebben, vraag ik me af of het nog wel de moeite waard is om in een GoPro te investeren. Ik ben niet van de extreme actiesporten, maar ik hou wel van wandelen, fietsen en vlogging-achtige dingen.

Ik had de Hero12 of zelfs een gebruikte Hero11 op het oog om wat geld te besparen. Maar toen dacht ik, is het overdreven voor iemand die gewoon stabiele beelden, coole time-lapses en misschien een beetje onderwateropnames wil? Hoe zit het trouwens met de batterijduur tegenwoordig - beter dan vroeger?

Ik wil het van echte gebruikers horen. Wat denken jullie?
Als je in 2025 weer een GoPro zou moeten kopen, zou je er dan nog steeds voor gaan of naar een alternatief zoeken?
Ik heb dit ook bekeken https://www.goproforums.com/threads/gopro-hero-13-good-for-youtube.91509/ccsp-course maar ik wil nog steeds een mening

Bedankt.:)
Ik heb hero 4, 7, 10 en 13 en geen enkele is mislukt. Ik heb camera's van dji gehad - niet erg goed - maar niet de recente modellen. Gopro is uitstekend bij normaal daglicht, niet goed bij weinig licht. Dus als je behoefte voornamelijk voor weinig licht is, ga dan voor iets anders, maar als daglicht het belangrijkste is, kun je niet veel verkeerd doen door een gopro te selecteren. Ik heb de mijne nog niet onder water gebruikt, maar wat ik lees is dat het een zeer goede kleurweergave produceert in vergelijking met andere merken. Een recente smartphone met een gimbal is waarschijnlijk beter als je de robuustheid van een actiecamera niet nodig hebt of het echt onder water nodig hebt.

#9 ·
Nou, ik gebruik mijn 3 Maxes en een 9 om muziekvideo's te maken en ik kan al mijn camerahoeken in de postproductie krijgen en veel gezichtspunten van elke camera krijgen. Ik zou 12 camera's en 12 videografen nodig hebben om te doen wat ik in mijn eentje doe met 4 camera's. Oordeel zelf,
Geweldig gedaan met de Pink Floyd-nummers! Bedankt voor het delen!

#10 ·
In januari 2024 ben ik overgestapt van mijn Hero8 naar een Hero11. Ik heb een Hero12 teruggestuurd omdat deze geen GPS-chip meer heeft.
Ik gebruik mijn GoPro gemonteerd op mijn Honda TalonX-4. Ik monteer de afstandsbediening met een strook van 3/4" klittenband en monteer deze op de middelste spaak (recht naar beneden wijzend). Precies daar waar ik de kleinere tekst kan zien.
Als offroad-kerel vind ik het fijnste aan de Hero11 dat ik videoclips kan opnemen op de trail. Teruggaan naar de camping en ze uploaden naar een externe harde schijf.
Ik gebruik dan Race Render software op elke clip. Met Race Render kan ik de GPS-gegevens van elke clip verwijderen. Ik importeer ze in Garmin Basecamp en voilà, ik heb een gpx-track van waar elke videoclip is opgenomen. Met Wondershare Filmora kan ik dan foto's van één frame uit de video's knippen. Dan heb ik een foto met geotag-gegevens. Ik importeer de foto's in Garmin Basecamp.

Dan heb ik de track voor de videoclip een foto met geotag-gegevens. Zo weet ik precies waar de foto is genomen, samen met de videoclip en het gpx-bestand.

Ik betwijfel of GoPro ooit de gps-chip in een andere nieuwe camera zal stoppen. Dus ik moet een andere Hero11 kopen en hem veilig opbergen.
Pirate

#11 ·
In januari 2024 ben ik overgestapt van mijn Hero8 naar een Hero11. Ik heb een Hero12 teruggestuurd omdat deze geen GPS-chip meer heeft.
Ik gebruik mijn GoPro gemonteerd op mijn Honda TalonX-4. Ik monteer de afstandsbediening met een strook van 3/4" klittenband en monteer deze op de middelste spaak (recht naar beneden wijzend). Precies daar waar ik de kleinere tekst kan zien.
Als offroad-kerel vind ik het beste aan de Hero11 dat ik videoclips kan opnemen op de trail. Terug naar het kamp gaan en ze uploaden naar een externe harde schijf.
Ik gebruik dan Race Render-software op elke clip. Met Race Render kan ik de GPS-gegevens van elke clip verwijderen. Ik importeer ze in Garmin Basecamp en voilà, ik heb een gpx-track van waar elke videoclip
werd opgenomen. Met Wondershare Filmora kan ik dan foto's van één frame uit de video's knippen. Dan heb ik een foto met geotag-gegevens. Ik importeer de foto's in Garmin Basecamp.

Ik heb dan de track voor de videoclip een foto met geotag-gegevens. Zo weet ik precies waar de foto is genomen, samen met de videoclip en het gpx-bestand.

Ik betwijfel of GoPro ooit de gps-chip in een andere nieuwe camera zal stoppen. Dus ik moet een andere Hero11 kopen en hem veilig opbergen.
Pirate
Hero13 heeft GPS.